Partistøtte til politiske partier fra privat side.

Startdato09. maj 2018
Slutdato05. november 2018

Partistøtte til politiske partier fra privat side.

Det indskrives i de danske love, at det er forbudt at støtte partier eller enkeltpersoner, der stiller op til folketingsvalg, regionsrådsvalg eller kommunale valg med private valgkampmidler og skjulte pengegaver.Al privat støtte til politisk arbejde skal fjernes. Forbuddet gælder både for erhvervsvirksomheder, fagforeninger, fonde,erhvervsklubber, privatpersoner o. lign. Til gengæld hæves de gældende partistøttesatser med 20 % både til folketingsvalg, regionsrådsvalg og kommunalvalg. Alle partier og enkeltpersoner , der modtager partistøtte fra det offentlige skal fremlægge reviderede regskaber, der viser hvorledes partistøttemidlerne er blevet brugt. Forslaget har til hensigt at bremse "amerikansk" lobbyisme og indflydelse via penge tilskud på de politiske beslutningsprocesser og har til hensigt at skabe mere gennemsigtighed i dansk politik .
Jeg er klar over at de del partier i Folketinget vil være modstandere fordi, de af forskellige kanaler modtager meget støtte fra forskellige sider. Forslaget vil være gavnligt for for gennemsigtighed og reelt folkeligt demokrati.
Peder Bodeval CarlsenHolstebro
E-mail: pbodevalc@gmail.comTlf.nr.: 30548817