Bindende folkeafstemning om fortsat medlemskab af EU

Startdato17. august 2020
Slutdato13. februar 2021
Ivik RiishøjAalborg
E-mail: ivikriis@gmail.comTlf.nr.: 61778752
Berna Engelbrecht KristensenAalborg
Jan Skat RiishøjHorsens
E-mail: jan@riishoej.dkTlf.nr.: 61312511
Mette RiishøjHorsens

Folketingets Administration har ikke på det foreliggende grundlag og inden for rammerne af den undersøgelse, der foretages under den indledende gennemgang af et borgerforslag, kunnet nå til en endelig afklaring af, hvorvidt – og i givet fald på hvilken måde og under hvilke betingelser – grundloven giver mulighed for, at der kan afholdes en bindende folkeafstemning om dette spørgsmål.

Opnår borgerforslaget 50.000 støtteerklæringer eller flere, vil forholdet til grundloven blive vurderet nærmere med henblik på indstilling til Folketingets medlemmer om spørgsmålet om fremsættelse af forslaget som beslutningsforslag i Folketinget.